De turbo wordt vies! Waarom?
Turbocharger verhoogt de efficiëntie en prestaties van verbrandingsmotoren, zowel diesel- als benzinemotoren. Uitlaatgassen laten de turbolader draaien en perst extra verse lucht in de verbrandingskamer van de motor. Extra lucht met proportioneel meer brandstof zorgt voor meer koppel, vermogen en dynamische prestaties van de motor.
Echter, met de jaren en het aantal kilometers van de auto neemt de slijtage van de motoronderdelen toe. Bovendien beginnen sensoren onwerkelijke waarden te meten, zoals bijvoorbeeld de Mass Air Flow (MAF) -sensor. De motorregeleenheid (ECU) berekent hoeveel brandstof er moet worden ingespoten. Op basis van de aflezing van de MAF-sensor wordt het lucht-brandstofmengsel te rijk of te arm. Hoe dan ook, het veroorzaakt inefficiënte verbranding van de brandstof. Inefficiënte verbranding in de cilinders zorgt voor meer koolstofroetophoping op onderdelen, zoals: motorkleppen, zuigerveren, injectoren, roetfilter of katalysator en natuurlijk in de turbolader en zijn variabele geometrie.
Dit is slechts een voorbeeld van wat koolstofophoping veroorzaakt. Koolstofophoping kan worden veroorzaakt door vuile of oude injectoren, die een onjuiste injectie in de cilinders en druppelen van de brandstof in de cilinders veroorzaken. Kortom inefficiënte verbranding.
Koolstofophoping kan ook worden veroorzaakt door het olieverbruik, wat ernstige koolstofformaties op de turbolader en de variabele geometrie ervan veroorzaakt.
Koolstofophoping kan ook worden veroorzaakt door een lage brandstofkwaliteit.
Ophoping van koolstofroet in de turbolader zorgt voor een snellere slijtage van de vinnen, waardoor de levensduur wordt verkort.
Aan de andere kant veroorzaakt de opeenhoping van koolstofafzettingen storingen in de variabele geometrie en uiteindelijk zal uw motor de noodmodus inschakelen. U ziet ook een controlelampje op het dashboard. Een defecte turbocompressor kost meestal een serieus bedrag om te repareren of te vervangen.
Hoe de turbo schoonmaken zonder te demonteren?
We hebben een unieke oplossing om de koolstof van uw turbolader snel en gemakkelijk te verwijderen. Met onze Carbon cleaning machine heeft u de mogelijkheid om de turbocompressor te reinigen zonder deze zelfs maar van het voertuig te demonteren. Een procedure voor koolstofreiniging kost slechts 30-60 minuten. Praktisch verwijderen we alle koolstofafzettingen van de turbo en zijn variabele geometrie. Bovendien verlengt de procedure de levensduur en vermindert de slijtage drastisch. Doordat een exacte hoeveelheid waterstof door de motor wordt verbrand, krijgt de turbo er een secundair verbrandingsproces bij. Als gevolg hiervan zullen alle koolstofaanslag en afzettingen worden gesublimeerd (verdampt) en via het uitlaatsysteem naar buiten komen. Zeker zonder enig risico voor roetfilter en katalysator. Dezelfde technologie en procedure die we gebruiken om de turbo schoon te maken, is ook effectief voor die twee dure onderdelen.
Snel, eenvoudig en zonder demontage!
We raden u aan om elke 15.000km een koolstofreinigingsprocedure uit te voeren om uw turbo in een goede conditie te houden, dit zal u op lange termijn een aanzienlijke kostenbesparing opleveren!
Als uw voertuig professionele tussenkomst nodig heeft om de turbolader te reinigen, is er geen beter alternatief!
Voordelen:
- Geen demontage!
- Zonder risico’s!
- Zonder chemicaliën!
- Verleng de levensduur van de turbo!
- Vermindert slijtageproces!
- Makkelijk en snel!
- Goedkope alternatieve manier om koolstofafzetting in uw turbolader aan te pakken!
- Een procedure reinigt veel onderdelen!