Motorkleppen verzamelen koolstofafzettingen. Waarom?

Het huidige ontwerp van de motor omvat injectiemiddelen die “directe injectie” worden genoemd. In plaats van een mengsel van brandstof en lucht in de voorverbrandingskamer geïnjecteerd bij een lage druk van de brandstof, word het onder hoge druk rechtstreeks in de cilinder geïnjecteerd, waar het wordt vermengd met lucht die al is binnengekomen. De voordelen van directe injectie zijn: lager brandstofverbruik, efficiëntie en productiviteit.

Een nadeel is echter dat de brandstof niet door de inlaatkleppen gaat en om deze reden niet wordt gereinigd. Wanneer u er rekening mee houdt dat de opname van het systeem voor uitlaatgasrecirculatie (EGR) is inbegrepen (waardoor de hoeveelheid ongebruikte brandstof, olie en andere afzettingen die de inlaatpoorten binnendringen toeneemt), is het niet verwonderlijk dat de kleppen vuil zijn. Een auto met koolstofafzettingen op de kleppen kan geen waarschuwing op het dashboard van het voertuig of een diagnostische code geven. Het eerste teken is waarschijnlijk een milde en geleidelijke vermindering van de dynamiek, het brandstofverbruik en de rookontwikkeling.

Reinig koolstofafzettingen op kleppen zonder demontage met behulp van Carbon cleaning.

Wat een behoorlijk goedkoper alternatief is in vergelijking met demontage en verwijdering.