Waarom verstopt de katalysator?
Een katalysator is gemaakt van keramische schijven met meerdere mazen van 0,2 mm, die zijn bijgesneden in een stalen behuizing en geïsoleerd met hittebestendige wol. De passerende uitlaatgassen door de keramische schijven (vooraf bekleed met een dun laagje edelmetaal) zorgen voor een chemische reactie veroorzaakt door de hoge temperatuur en starten daardoor de oxidatie van CO – koolmonoxide, HC – koolwaterstoffen en NO – stikstofmonoxide. Zodra het molecuul en de zuurstof reageren, worden de schadelijke elementen omgezet in CO2 – kooldioxide, N2 – stikstof en H2O – water.
Burn-out en beschadiging van de keramische schijven zijn te wijten aan een zeer rijk brandstofmengsel en onverbrande brandstof in de uitlaatgeneratie. Dat verhoogt dramatisch de temperatuur van de keramische verbranding, waardoor de doorlaatbaarheid wordt beschadigd. Een ander probleem dat verstopping van de katalysator veroorzaakt, is wanneer de motor olie verbrandt die ontstaat door versleten zuigerveren of een vastzittende zuigerveer die niet goed is afgedicht. Zodra u zeker weet dat de katalysator verstopt of beschadigd is, heeft u twee opties om het probleem op te lossen: verwijder de katalysator of vervang deze door een nieuwe. In beide gevallen een flinke kostenpost. Het verwijderen kost tussen de € 200, – en € 400, – of vervanging – tussen de € 500, – en € 1.000, -.
Hoe voorkom ik dat de katalysator wordt vervangen of verwijderd?
We bieden een oplossing voor het reinigen van de katalysator met koolstofreinigingstechnologie, die aanzienlijk minder kost dan het verwijderen of vervangen en dat alles zonder demontage! Laat de waterstoftechnologie uw katalysator in 60 minuten reinigen. Het wordt ten zeerste aanbevolen om de procedure om de 15.000 km te herhalen.